keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Viking Grace

 
 
Nyt on sit kohuttu Viking Grace nähty ja koettu. Ensimmäisenä päivänä en päässyt hirveesti buffettia ja baareja pidemmälle. Piti heti ensimmäisenä terminaalissakin ottaa kuivaa omppoo, kun meno oli niin kovaa muiden risteilijöiden kesken huh huh. No mitäs muutakaan laivalla yleensä tehdään, kun rehellisesti vedetään perseet olalle haha? Mulla on "valitettavasti" hirveen hyvä viinapää ja siinä jonkin aikaan tuskailin niitä känniääliöitä, ennen kun lopuksi en enää huomioinutkaan niitä, ja olin jo ite menoissa mukana.
 
Siellä oli perjantaina esiintymässä Mambakin. Mun ainut muistikuva siitä on toi yks ainut kännykkäkuva tuolla alhaalla, joka sekin tupakkakopin telkusta otettu. Ei kyllä pahemmin Mombasat innostanut...:D
 
Mun mielestä olis hirvee rikos mennä laivalle ilman buffettia! En oo tätä ennen ikinä Vikingillä käynyt, mutta nyt kun muistelen Siljan ruokia, niin kyllä tän laivan antimet voitti ne 100-0.
Jälkiruoaksi mun lemppareita juustoja ja pahaa laivavalkkarii, joka tolla hetkellä oli tietysti maailman parasta <3
NAHKATAKKI: H&M, PAITA: JC, LEGGINGSIT: H&M, KENGÄT: NEW YORKER, KAULAKORU: H&M, LAUKKU: GUESS.
Mä otin vähän rennommin ton pukeutumisen kanssa tuolla laivalla. Ei oikein kellään ollut päällä mitään hienoja bilemekkoja, tai kukaan muutenkaan pahemmin panostanut tohon ulkoiseen antiin. Vaihdoin kuitenkin vielä mustat avokkaat illaksi, etten ihan arkinen ollut. Voisin kyllä joku kerta repästä ja laittaa itteni ihan super naiselliseksi korkeine korkoineen ja pikkumekkoineen :D Niitä tuli joskus liiakseenkin käytettyä ja näytettiin aina ihan barbeilta isojen hiuksien ja kanankoipiemme kanssa hahahha.
Ja niin se ensimmäinen päivä (tai ilta/yö) vierähti paatissa ja aamulla suoraan aamupalalle. Eikun lounaalle? Tai brunssi toi mun mielestä oli siihen aikaan! En mä muista mitä edes söin. Jädee ainakin kaikella sotkulla. Toi näyttää kyllä vähän siltä, että se olis jo kerran suussa käynyt.
 Käytiin riehumassa kokoustiloissakin. Ei kyllä mitään palavereita pahemmin pidetty :D
Lauantai menikin erilaisia mehuja juodessa. En yhtään kestä juoda alkoholia 2 päivää putkeen. Ja jotkut päiväkännit, ei kiitos? :D Mua niin nolotti sellasten puolesta, jotka vaelteli ympäri laivaa likaset vaatteet päällä ja meikit/räät poskilla aij aij. Me välteltiin niitä känniääliöitä koko seuraava päivä sellasessa hienossa shampanjabaarissa, missä oli livenä pianonsoittoa, mm.
Magee lamppu!
Sisustuksessa oli kyllä panostettu oikein kunnolla.
 Sorruin mä toisenlaisiinkin synteihin...
Lauantaina päätettiin käydä vetään oikein kunnon mättöruoat Frank's nimisessä ravintolassa. Tuolla oli sama menetelmä ruokien kanssa, kun Vapianossa. Eli kortille tilattiin, sit sai ton masiinan joka piippaa ruoan ollessa valmiina. Lähtiessä mennään kortin kanssa tistille ja koko setti maksetaan sen mukaan, mitä oot syönyt.
Otin kanahampparin, joka yksinkertasesti oli pahaa. Kylmää ja mautonta. Ei mikään voita Pancho Villaa. Tuolta sai pizzaa, pastaa, liharuokaa, hamppareita, perusruokaa...Kaikkea siis löyty ja ihaillen (kateudesta) kattelin toisten annoksia ja kaduin salaa omaa ruokapäätöstäni :D
PAITA: GT, VYÖ: H&M, KENGÄT: NEW YORKER, KELLO: GUESS, KAULAKORU: H&M, LAUKKU: LOUIS VUITTON.
 Lauantaille olin valinnut taas mahdollisimman rennot vaatteet päälleni. Oli kuitenkin tullut valvottua edellisenä yönä aika helvetin paljon ja mukavuudenhaluisuus meni ehdottomasti kaiken muun edelle.
 Koko laiva oli täynnä hienoja valoja ja yksityiskohtia.
Yhteenveto koko laivasta:

Huoneet: Hytteinä meillä oli varmaan kaikista "huonoimmat" (kai?), kun ne paremmat oli jo varattuna loppuun. Tässä siis ihan perus hytti, joka ei mun mielestä eroa muihin laivoihin. Okei olihan tuolla toisella seinällä iso taulu, sitten telkkari löyty ja koko paikkaa ei ollu vielä hajotettu palasiksi :D
 
Ihmiset: Joskus jotain huhua kuulin, että tää oli nyt vähän "parempien ihmisten" laiva. No PAH! Samaa ryyppykansaa täälläkin oli! Aika vanhaa porukkaa oli liikenteessä. Lapsia ei hirveesti näkyny, joka oli mun mielestä plussaa. En tykkää siitä, että aikuiset dokailee ja lapset kattelee vierestä ja juoksentelee yömyöhään siellä käytövillä.
 
Laiva: Tosi hienosti laitettu laiva ja ihana päästä vielä näin aluksi, kun koko paikkaa ei olla vielä romutettu kokonaan. Ulkonäköön oli tosiaan panostettu ja palvelu pelas hienosti. Henkilökunta oli tosi mukavaa ja auttavaista.
 
Viihde: Mä olisin kaivannut hirveesti nuoremmille jotain biletysmestaa. Muistan sieltä vaan sen ison ravintolan Voguen, jossa esiintyjät esiinty, sitten karaokebaarin ja joku kolmas randomi vaan. Ei hirveesti tarjontaa.
 
Hoidot: Kylpylä löytyy, josta voi tilata erilisia hoitoja. Kaikki kannattaa varata etukäteen, koska siellä ovella oli ainakin lappu lauantaina, että se oli loppuunvarattu koko päiväksi.
 
Ostokset: Täältä löyty maailman suurin kelluva Taxfree. En kyllä ite ostanut MITÄÄN. Ihme. Juopot hoi: alkoholiahan täältä saa ostaa vasta tulomatkalla.
 
 
Vähän huonosti otin kuvia näköjään, mutta ei voi mitään! En viittiny mun matkaseuralaisia hirveesti ahdistella ton kameran kanssa.
 
 
Olikos vielä jotain? Kysykää jos tulee mieleen :)
 
 
 

22 kommenttia:

  1. Mä olin Gabriellalla viime viikolla ja siellä oli kans tota pannacottaa tai sen tyylistä juttua, kuitenkin toi missä on valkosta ja keltasta :D. Se ei tosin ollut mun makuun, mutta muuten tykkäsin kyllä ruoasta siellä. Maistelin mm. Macarons -keksejä ensimmäistä kertaa ja oli hyviä vaikka en hirveästi yleensä välitäkään makeasta.

    VastaaPoista
  2. Mistä toi toisen asun mustavalkoset pökät?:)
    PS: Rakastan sun hiuksia!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kesällä ostettu Hennesiltä :)

      Kiitos! Nyt mulla onkin taas uudempi hius :D

      Poista
  3. Vastasko muuten niitä odotuksia mitä olit lukenu/kuullu? Vai oliko ees mitään sellasta? :) Monet sanonu vaan just sitä, et hiuka liikaa hehkutettu ja et pienoinen pettymys ollu.. Pitäs vaan ite mennä vielä kattoon millanen on. :)
    Juomien ostosta vielä sen verran, et sehän ei oo kaikilla lähdöillä voimassa.. Ainoastaan perjantai-lauantai iltoina, eli viikolla risteilevät saa ostaa normaalisti juomia myös menomatkalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis vastas odotuksia :) Ajattelinkin, että se on tosi hieno > joo oli ja että sellanen rentoutumispaikka enemmän kun mikään hirvee biletysmestä > sekin totta (ainakin mun mielestä).

      Olihan se ihan kokemuksen arvonen!

      Juu se on vaan pe-la.

      Poista
  4. Ainoa syy miksi mä haluisin laivalle, on se BUFFET! Nyt abiristeilyllä porukka oli vaan ihan innoissaan "jee mennään ryyppään ja juhliin" niin mä olin siinä vieressä "jes! Mä vietän koko iltani buffetissa.." :D Harmi, että nähtävästi abiristeilyn ruokiin ei tosiaan oltu panostettu. Oli pahinta laivaruokaa mitä oon syöny :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo buffet on parasta :D Ja viinihanat haha.

      Ai, miten se sillain on voinu olla? :D Eiks siellä aina pitäis olla samat ruoat? Vai oliks se ihan normi menu? HÖH :D

      Poista
  5. "Ei kyllä pahemmin Mombasat innostanut...:D" ...Mitkä Mombasat??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mä luulin et se on niiden biisi hahah :D Ei sit varmaan oo? Niin paljon mä niistä tykkään <3

      Poista
  6. Oona, tosi kauniina olet ollut taas. :-)

    Jeaaa, nyt tulee vähän erikoisempi sepostus, mutta let's try it. Ei liity ylläolevaan postaukseesi mitenkään, mutta (ehkä) jollain tapaa kuitenkin sinuun. Katselin Helsingin herra dvd:een, jossa eräässä jaksossa esiintyi Heli Kajo biisillään Barcelona. Siitä mieleeni tuli sinä, joka olet muistini mukaan kaukaisissa postauksissasi kehunut Heliä ja pidät hänen musiikistaan? Ja jos en ihan väärin muista, olet jossain postauksessa kertonut olleesi hänen keikallaankin. Itse en Heliä muuten tiedä kuin Iholla-sarjasta ja muutaman hänen biisin joskus kuunnellut hätäisesti Youtubesta. Kuitenkin tuon jakson myötä perehdyin lisää hänen musiikkiinsa ja nyt kysynkin: Onko Heli sinusta artistina millainen ja onko hän jopa sitä tasoa, että hänen keikalleen ihan menisi? Olisin kiinnostunut menemään ja en tiedä ketään, joka olisi ollut ja näin ollen pystyisi kertomaan mitään, koska melkoisen "tuntematon" artisti vielä on ja läpilyöntiä (lopullista sellaista) odottanee vielä. :-) Hei kiitos siis etukäteen, tää oli vähän erikoinen heitto kuitenkin tähän.. ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :)

      Mä olin tossa Paapan kapakassa, kun se oli Jippu-klubin vieraana ja ei se niinkun laulanu kun yhden oman biisinsä. Sen omilla keikoilla on varmasti ihan eri meno, niin en osaa valitettavasti vastaa tähän yhtään. Mutta luulen et Heli on sit yksin huomion keskipisteenä aivan huikee <3 Mee ihmeessä kattoon! kulttuuri ei oo ikinä pahasta ;)

      Anteeks kun on kestänyt vastata! Kaikille anteeksi!

      Poista
  7. että sä oot nätti:-) noi legginssitki on super kivat. jotenki alko tän postauksen myötä tekemään mieli laivalle vaikka en yleensä risteilystä pidäkkään:-D

    xx, Carpe fucking Diem

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Mä oon ihan hulluna kaikkiin kuviollisiin leggareihin.

      Mun mielestä toi laiva oli ihan sellanen kiva kokemus, kun harvoin tänne mitään tollasia uusia paatteja tulee :)

      Poista
  8. Mahtava postaus!
    Mietinkin , että olisi kiva
    käydä katsastamassa tuo uusi laiva.
    Nyt hirveä hinku vasta tulikin ,
    kun näki näitä kuvia ja luki miinukset
    ja plussat laivasta.
    Kiitos postauksesta! :)

    Terkuin : http://linnunradanlapsi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Sinne sit varailemaan risteilyä ;)

      Poista
  9. Siis apua, mulla on ihan hirveä asukriisi ku oon lähössä pääsiäisenä risteilylle ja oon mallannu tuossa vaatteita, mutta en vaan yksinkertaisesti tiedä mitä laittaisin päälle! :D Oon aika mukavuudenhaluinen, ja hameita en osaa käyttää.. Oisko sulla joku hyvä asukokonaisuus mielesä? :) Ja sit mitä asua sinne noin muuten ku ei biletä.. ääh, oon niin hukassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeks tulee myöhänen vastaus! :)

      Helppohan on ottaa jotkut mustat pillihousut mukaan ja siihen muutama erilainen yläosa ja paljon asusteita mukaan, millä saa muutettua ilmettä. Esim. huivit, isot korut, näyttävät kengät :) Sitten vaikka bleiseri päälle.

      Tosi vaikee sanoa kyl, kun en tiedä sun tyyliä sen paremmin :)

      Poista
  10. ja en oo ollu laivalla näin talvi aikaan, onko siellä yleesä siis kylmä? Et tartteeko jonku pitkähihaisen kans kulkea koko aika, esim tarkeneeko buffetissa jne?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mun mielestä ainakaan ollu erityisen kylmä :) Mulla on kyl sellanen outo kroppa, et joskus palelen ihan pirusti ja joskus oon sillai, ku jotkut vaihdevuodet olis päällä hahaha :DDD

      Poista
  11. Kannattaa ehkä kokeilla uudelleen vähän paremman hytin kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei sillä hytillä periaattees niin välii oo, kun siellä ei kuitenkaan aikaa vietä :) Tollon ei ollut muuta vaihtoehtoo, kun kaikki muut oli jo menny :)

      Poista